Impakt - Vaikuttavat Hankinnat Oy (3155264-1, Lapinlahdenkatu 16, 0018 Helsinki)  ylläpitää pääsääntöisesti kolmea eri henkilötietorekisteriä, nämä rekisterit ovat seuraavat: 

Asiakasrekisteri

Asiakassuhteen luontiin ja ylläpitämiseen, sekä palveluidemme toteuttamiseen.

Markkinointirekisteri

Markkinoinnin ja myynnin toteuttamiseen, tapahtumien järjestämiseen ja asiakassuhteiden luontiin ja ylläpitämiseen. 

Hankintahaku - Database Privacy Policy

Ohjelmistomme, jota käytämme toimittamiemme hankintoihin liittyvien data-analytiikkapalveluiden toteuttamiseen, tietokannan tietosuojaseloste. 

 

Impaktilla on oikeus muuttaa tai päivittää tätä tietosuojaselostetta milloin tahansa. Pyydämme lähettämään kaikki tietosuojaa koskevat pyynnöt ja tiedustelut ensisijaisesti seuraavaan osoitteeseen info@impakt.fi

Tämä on Vaikuttavat Hankinnat Oy henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (679/2016) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste henkilötietojesi käsittelystä. 

 

Tietosuojasi toteutuminen on meille tärkeää. Tämä tietosuojaseloste sisältää tiedot siitä, kuka henkilö- tai kävijätietojasi käsittelee, miksi ja miten. Löydät alta myös tarkemmat kuvaukset siitä, mitä tietoja saatamme sinusta kerätä ja käsitellä.

 

Laadittu 01.09.2020. Viimeisin muutos 01.03.2021.

 

1. Rekisterinpitäjä:


Vaikuttavat Hankinnat Oy, (“Impakt”, “me”)

Y-tunnus: 3155264-1

Osoite: Lapinlahdenkatu 16, 00180 Helsinki

 

2. Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö

 

Jos sinulla on kysyttävää tietosuoja-asioista, voit olla yhteydessä seuraavaan henkilöön:

Mikko Järvilehto, Mikko.jarvilehto@impakt.fi

 

3. Rekisterin nimi

 

Markkinointirekisteri. 

 

3. Rekisterin käyttötarkoitus

 

Markkinointirekisteriin tallennettuja nimi ja yhteystietoja käytetään:

 

  • Asiakassuhteen luomiseen ja ylläpitämiseen,

  • Asiakaspalvelutarkoituksiin ja asiakassuhteeseen liittyvää tiedottamista varten,

  • Tilaamiesi palveluiden toimittamiseksi ja tähän liittyvien maksujen suorittamiseksi,

  • Asiakaspalvelutarkoituksissa, kuten kyselyihisi ja reklamaatioihisi vastaamiseksi,

  • Rekisterinpitäjän ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvien yhtiöiden asiakas- ja tuotetiedottamiseen, markkinointiin, tutkimuksiin sekä kilpailujen järjestämiseen.

  • Palveluidemme tulosten anonyymiin tilastointiin, verkkopalvelujemme kehittämiseen, työnantajavelvollisuuksiin, laskutukseen sekä rekrytointiin.

 

Markkinointiviestintää sähköpostitse asiakasrekisteriin kuuluvalle lähetetään vain, jos asiakas on lomakkeen täyttämisen yhteydessä tai sen jälkeen ilmaissut halunsa vastaanottaa markkinointiviestintää. Tapahtumiin ilmoittautuneille lähetetään tapahtumiin liittyvää viestintää, kuten osallistumistiedot ja palauteisiin tai tuleviin tapahtumiin liittyvää viestintää. 

 

4. Tietojen keräämisen ja käsittelyn peruste 

 

kun käsittelemme yllä kuvattuja henkilötietoja yllä määriteltyihin tarkoituksiin, käsittelymme perustuu ensisijaisesti Impaktin oikeudelliseen etuun. Oikeutettu etu henkilötietojen käsittelyssä sisältää seuraavat intressit: 

  • petosten estämistarkoituksissa

  • suoramarkkinoinnissa

  • tavanomaisten liiketoimien toteuttamisessa

  • palveluiden konkreettisessa käytössä ja laskutuksessa

  • yleisen toiminnan jatkuvuuden takaamiseksi

  • teknologian kehittämisessä ja tutkimuksessa


Käsittelyn perusteena voi olla edellä mainitun sijasta tai lisäksi myös Impaktin ja asiakkaan välisen sopimuksen täytäntöön paneminen, jolloin käsittelemme henkilötietoja kyseisessä sopimuksessa määriteltyjen tarkoitusten ja velvoitteiden toteuttamiseksi.
 
Joissain tapauksissa käsittelymme perusteena voi olla edellä mainittujen sijasta tai lisäksi asiakkaan antama suostumus (esimerkiksi, kun asiakas antaa meille suostumuksen suorittaa tyytyväisyyskysely palveluistamme).


 

5. Rekisterin tietosisältö 

 

Perustiedot ja asiakkuuden hoitoon liittyvät tiedot

  • Etu- ja sukunimi

  • Puhelinnumero

  • Sähköpostiosoite

  • Organisaatio

  • Titteli

  • Muut asiakkuuden hoidon välttämättömät tiedot.

 

Rekrytoinneissa sekä rekrytointitoimeksiannoissa nimi, yhteystiedot, ammatilliset taidot, työhakemus, cv ja muut hakijan itsensä toimittamat tiedot. Työnantajana työnantajavelvollisuuksien hoitamiseen liittyvät välttämättömät tiedot.

 

Tiedot markkinointiin ja myyntiin

 

Tehtäviä ja asemaa elinkeinoelämässä tai julkisessa tehtävässä koskevat tiedot, ammatilliset kiinnostuksen kohteet, muut ilmoittamasi tiedot; sinuun kohdistetut markkinointitoimenpiteet, osallistumisesi tapahtumiin, suoramarkkinointi- ja muut luvat ja suostumukset sekä kiellot ja rajoitukset.

Muut asiakkaan toimittamat tiedot kuten tapahtumailmoittautumiset ja sitä varten toimitetut tiedot asiakkaan ruokavaliosta ja allergioista. Impakt ottaa valokuvia ja/tai muita vastaavia tallenteita tapahtumissaan. Asiakas voi olla tunnistettavissa näistä kuvista. 
 

7. Tietojen säilytysaika

Käsittelemme henkilötietoja vain niin kauan, kuin meillä on lakisääteinen oikeus tai velvollisuus käsitellä henkilötietoja.


Arvioimme tallentamiemme tietojen tarpeellisuutta säännöllisesti ja poistamme sellaiset tiedot, jotka eivät ole enää tarpeellisia. Säilytysaika on enimmillään kolme vuotta.

 

8. Säännönmukaiset tietolähteet.

 

  • Antamasi suostumus henkilötietojen käsittelyyn

  • Tekemäsi sopimussuhde Vaikuttavat Hankinnat Oy:n kanssa

  • Julkisesti luovuttamasi tiedot

  • Asiakkaan omista asiakkaistaan tai yhteistyökumppaneistaan luovuttamat tiedot (poislukien salassapitovelvoitteen alaiset tiedot, jotka tuhotaan niiden käytön lopettamisen jälkeen)

 
Asiakasrekisteriin merkittäviä tietoja saamme säännönmukaisesti seuraavista lähteistä:

 

  • Rekisteröidyiltä itseltään

  • Fonectalta, Vainulta, Asiakastiedolta ja muilta vastaavilta asiakastietoa tarjoavilta yksityisiltä palveluntarjoajilta

  • Yritysten omilta Internet-sivuilta sekä niillä hyödynnettävistä analytiikkatyökaluista ja

  • Julkiselta virastolta, liikelaitokselta tai muulta tilaajalta, kuten kaupungilta, osana asiakkuutta

  • Muista julkisesti saatavilla olevista lähteistä. 

Sähköisten palveluiden käyttötiedot

Käytämme verkkopalvelujen kehittämistä varten Mailchimp, Google Analytics ja Google Tag Manager -työkaluja. Näiden avulla voimme analysoida ja seurata palveluidemme käyttöä. Käyttötietoa keräämme evästeiden avulla. Tietoja ei käsitellä tai tallenneta siten, että niihin voitaisiin yhdistää käyttäjään yksilöitäviä tai henkilökohtaisia tietoja. Voit estää evästeiden käytön impakt.fi - Internet-sivustolla evästeasetuksistamme tai muuttamalla selaimesi tai laitteesi asetuksia. Jos estät evästeet kokonaan, et välttämättä voi käyttää kaikkia toimintoja ja palveluja.



9. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle 

Impakt voi luovuttaa henkilötietoja voimassaolevan lainsäädännön sallimissa rajoissa Impaktin  yhteistyökumppaneille tai alihankkijoille vain niissä tapauksissa kun se on asiakkaan tilaamien palveluiden toteuttamiseksi välttämätöntä. 

Impakt ei pääsääntöisesti luovuta Asiakasrekisterin tietoja EU:n tai ETA-alueen ulkopuolella, kuitenkin aina jos ja kun tietoja luovutetaan tai siirretään EU:n tai ETA-alueen ulkopuolelle, varmistamme sopimuksin ja/tai lainsäädännön edellyttämällä tavalla, että luovutus tai siirto tapahtuu sovellettavan tietosuojalainsäädännön mukaisesti siten, että luovutettavien tai siirrettävien henkilötietojen riittävän tietosuojan taso on varmistettu. Lisäksi luovutettavien tietojen yhteydessä Impakt ylläpitää tietojen luovutukseen liittyvää rekisteriä, joka kuvaa missä ja miten tiedot ko. asiakirjoista ovat saatavilla
 

10. Evästeiden (cookies) käyttö 

 

Verkkopalveluissamme on käytössä myös kolmannen osapuolen yhteisöliitännäisiä. Näiden avulla voimme esimerkiksi kohdentaa mainontaamme sivustokävijöillemme sosiaalisessa mediassa tai seurata sivustomme käyttöä eri palvelujen kautta. Yhteisöliitännäisten sivustot voivat asettaa evästeitä omista palveluistaan ja omien periaatteidensa mukaisesti. Lisätietoja käyttämistämme yhteisöliitännäisistä: 

 

  • Google Analytics. Käytämme Google Analyticsia verkkosivuston käytön seurantaan. Lisäksi Google asettaa evästeitä verkkosivustollemme, joiden nojalla Google seuraa asiakkaidensa verkkosivustojen käyttöä. Lue lisää Google Analyticsista täältä ja Googlen palveluista yleisesti täältä.

  • Google Tag Manager. Käytämme Google Tag Manageria kohdennettuun mainontaan. 

  • Twitter. Käytämme Twitteriä jakamistoiminnon mahdollistamiseen ja verkkosivustomme käyttäjäseurantaan. Lue lisää Twitterin evästeistä täältä.

  • Facebook. Käytämme Facebookia jakamistoiminnon mahdollistamiseen ja verkkosivustomme käyttäjäseurantaan. Lue lisää Facebookin evästeistä täältä.

  • LinkedIn. Käytämme LinkedInia jakamistoiminnon mahdollistamiseen ja verkkosivustomme käyttäjäseurantaan. Lue lisää LinkedInin evästeistä täältä.

  • Hotjar. Käytämme Hotjaria verkkosivustomme käytön seurantaan. Lue lisää Hotjarin evästeistä täältä.

  • Wix.com. Wix-tietosuoja ja evästeet: https://www.wix.com/about/privacy

Esimerkkejä käyttötiedoista sähköisissä palveluissamme:

  • Palvelujen käyttö- ja selaustiedot, mainokset jotka on näytetty sekä tiedot mainosten klikkaamisesta.

  • Sivu, jolta käyttäjä on siirtynyt sivustollemme, laitteen malli, yksilöllinen laite- ja/tai evästetunniste, tiedonkeruun kanava (internetselain, mobiiliselain, sovellus)

  • Selaimen versio, IP-osoite (anonymisoidaan Google Analyticsissa), istuntotunniste, istunnon aika ja kesto sekä näytön tarkkuus. 

 

11. Rekisterin suojaus: Miten tietojen suojaus on hoidettu (tekniset ja muut keinot).

 

Impaktin rekisterien tietoturvallisuus sekä henkilötietojen luottamuksellisuus, ja käytettävyys varmistetaan tarkoituksenmukaisin teknisin ja hallinnollisin toimenpitein. Tietokannat on suojattu palomuurein, salasanoin ja muiden teknisin suojakeinoin. Henkilötietoja käsittelevät vain Impaktin erityisesti määrittelemät henkilöt, jotka ovat Impaktin palveluksessa ja joiden toimenkuvaan henkilötietojen käsittely nimenomaisesti kuuluu, sekä Impaktin toimeksiannosta palveluja ylläpitävät tai kehittävät kolmannet osapuolet.


 

12. Rekisteröidyn oikeudet:

Impakt huolehtii asianmukaisesti sinun oikeuksiesi toteuttamisesta henkilötietojesi käsittelyyn liittyen. Sinulla on

  • oikeus saada pääsy henkilötietoihisi. Voit pyytää Impaktilta vahvistusta siitä, käsittelemmekö henkilötietojasi, ja jäljennöstä mahdollisista henkilötiedoistasi lähettämällä asiaa koskevan pyynnön yllä tässä selosteessa mainittuun osoitteeseen;

  • oikeus tietojen oikaisemiseen ja/tai poistamiseen. Sinulla on oikeus pyytää meitä oikaisemaan sinua koskevat virheelliset tai epätäsmälliset henkilö tiedot, ja lisäksi sinulla on oikeus pyytää meitä poistamaan sinua koskevat henkilötiedot. Voit toteuttaa näitä oikeuksiasi lähettämällä asiaa koskevan pyynnön yllä tässä selosteessa mainittuun osoitteeseen;

  • oikeus henkilötietojesi käsittelyn rajoittamiseen. Sinulla on tietyissä määritellyissä tilanteissa oikeus pyytää henkilötietojesi käsittelyn rajoittamista lähettämällä asiaa koskevan pyynnön yllä tässä selosteessa mainittuun osoitteeseen;

  • oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä. Voit vastustaa henkilötietojesi käsittelyä, jos käsittelyn perusteena on Impaktin oikeutettu etu (esimerkiksi tietojesi käyttöä suoramarkkinointiin), lähettämällä asiaa koskevan pyynnön yllä tässä selosteessa mainittuun osoitteeseen.

  • oikeus saada henkilötietosi siirretyksi toiseen järjestelmään. Sinulla on oikeus saada tietosi meiltä jäsennellyssä ja yleisesti käytetyssä muodossa, jotta voit siirtää tietosi toiselle rekisterinpitäjälle lähettämällä asiaa koskevan pyynnön yllä tässä selosteessa mainittuun osoitteeseen. Tämä oikeus koskee niitä tietoja, jotka ovat sähköisessä muodossa ja joiden käsittely perustuu suostumukseen tai sopimuksen täytäntöön panemiseen;

  • oikeus peruuttaa antamasi suostumus. Milloin henkilötietojesi käsittelyn perusteena on aikaisemmin antamasi suostumus, voit peruuttaa antamasi suostumuksen milloin tahansa lähettämällä asiaa koskevan pyynnön yllä tässä selosteessa mainittuun osoitteeseen, jolloin lopetamme suostumuksen kohteena olleen henkilötietojen käsittelyn; ja

  • oikeus tehdä valitus valvovalle viranomaiselle. Jos haluat tehdä valituksen, kuinka käsittelemme henkilötietojasi, EU:n tietosuoja-asetuksen mukaan sinulla on oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle siinä jäsenvaltiossa, jossa vakinainen asuinpaikkasi tai työpaikkasi on tai jossa väitetty tietosuoja-asetuksen rikkominen on tapahtunut. Suomessa toimivaltainen valvontaviranomainen on tietosuojavaltuutettu (ks. www.tietosuoja.fi

    13 Muutokset tietokannan tietosuojaselosteeseen


  • Saatamme tehdä päivityksiä tähän tietosuojapolitiikkaan toimintamme taikka tietosuojaperiaatteidemme muuttuessa. Päivitykset voivat tulla ajankohtaisiksi myös lainsäädännön muuttuessa. Muutokset tulevat voimaan kulloinkin ilmoitettavan kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun olemme julkaisseet päivitetyn tietosuojapolitiikan. Jatkamalla Sovelluksen käyttöä hyväksyt aina uusimman tietosuojapolitiikan. Emme kuitenkaan käytä ennen muutosta kerättyjä henkilötietojasi ristiriidassa soveltuvan tietosuojalainsäädännön kanssa, ellemme ilmoita tästä erikseen tai hanki suostumustasi soveltuvan tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Merkittävistä muutoksista ilmoitamme sinulle etukäteen. Sinun velvollisuutesi on näin ollen tutustua tämän tietosuojapolitiikan sisältöön säännöllisin väliajoin ja ilmoittaa meille ilman aiheetonta viivästystä, mikäli vastustat henkilötietojen käsittelyä muuttuneen tietosuojapolitiikan mukaisesti.